Friday 18 June 2010

Dedikasi

Bismillah...


Hmm...tak tahulah kenapa aida buat blog ini. Mungkin gerak hati seorang hamba, lalu disokong oleh kawan-kawan.


Mungkin juga timing buat blog ini salah... sebab sekarang musim exam. Sepatutnya saya concentrate kepada exam kan! Tapi, time-time macam inilah kita akan selalu fikir tentang diri sendiri. Ermm...takpe-takpe, tinggalkan persoalan itu.


Sebenarnya nak dedikasikan blog ini kepada my siblings. Kepada kakak, angah, ateh, dan ainii. Dan sangat berbangga kalau Emak dan Ayah juga dapat membacanya.

Eh, tak lupa juga untuk kawan-kawan di Malaysia, Mesir dan serata dunia.


Adik-beradik aida mesti sangat tertanya-tanya apalah yang aida buat di Mesir, sudahlah jauh, gambar di facebook pun jarang upload....


Mungkin ini satu cara untuk menceritakan apa yang berlaku disini dan apa yang mewarnai hidup aida di Mesir selain pergi ke kelas dan belajar medik. Selain pergi ke kedai dan ke rumah kawan, banyak lagi yang menarik yang aida nak kongsikan. Tambahan lagi apa yang menjadikan aida sekarang...bagai bertukarnya Saidina Umar. Dari seorang yang garang dan berhati keras bak batu, kepada seorang yang menggunakan kelebihannya dalam membantu Islam.


" Manusia seperti logam, terpilihnya mereka semasa jahiliyyah terpilih juga mereka semasa mereka Islam, sekiranya mereka faham."


Pengalaman, pengajaran, dan pembangkit semangat semua aida nak cerita...Yelah, nak cerita di telefon mesti tak habis... inikan pula nak cerita dalam sms. Harap-harapnya semua yang membacanya dapat manfaat walaupun sedikit, kerana si penulis bukanlah penulis terkemuka.


Last but not least!

Exams...

24/6 - Psycology

29/6 & 30/6 - Anatomy

6/7 & 7/7 - Histology

13/7 & 14/7 - Physiology

20/7 & 21/7 - Biochemistry

{dua hari sebab hari 1st, written & hari 2nd, oral.}

Doakan aida dalam doamu~

Wallahua`lam.

2 comments:

  1. doa doa doa doa..teruskan usaha usaha usaha usaha. :)

    ReplyDelete
  2. fathinassaqafy28 June 2010 at 13:41

    Bagusnya... kongsilah apa2 yang dapat dalam usrah kat blog ni!..

    ReplyDelete