Sunday 20 June 2010

Biar kuat.. namun tetap lemah~

bismillah...

mungkin kerana dosa lalu... mungkin juga kerana amalan hati berkurang, belum cukup istiqamah rupanya aku ini... mingkin juga kerana masalah luaran... mungkin juga masalah hati... dimana silapnya..?

di saat-saat genting ini perkara ini boleh berlaku? dalam musim exam kali ini, ini kali kedua perkara seperti ini berlaku. tapi sekarang dah sangat dekat dengan exam...3 hari lagi [walaupun hanya paper psycology, just lulus @ gagal je~] namun, paper anat masih menanti. akak-akak rumah akan exam esok...harap-harap tak distract fokus study mereka~

aku sangat berharap Allah kurniakanku hati yang tenang... hati yang terang-benderang...untuk menerima ilmuMu, Ya Allah.

mula-mula, plan nak tidur dulu...mungkin semangat untuk study akan datang semula. tapi matapun tak nak tertutup. makin ligat fikiran memikirkan betapa kroniknya aku pada malam ini. itulah yang menyebabkan hati semakin hiba, dan mata semakin banjir... banjir kilat yang tak boleh dibendung!

kemana tempatku bergantung? tempatku mengadu?

" Dan mohonlah pertolongan kepada ALLAH dengan sabar dan solat. Dan solat itu sungguh berat, kecuali bagi orang-orang yang khusyuk " [2:45]


semangat pun nak kene mintak tolong dari Allah... macam itulah juga dengan kejayaan... kerana kita mengimpikan kejayaan DUNIA dan AKHIRAT.

kalau Emak tahu, mesti mak risaukan~
tapi jangan mak risau...sebab Allah sentiasa ada bersama kita. Allah sentiasa jaga kita, "Closer than vein " cuma kita yang tak ambil peduli.
* kepada akak-akak, harap antunna semua tak terganggu dengan perkara ini...
All da BEST for tomorrow! =)

1 comment:

  1. acik, u're much more stronger than u'll ever imagine. sabar ye. doa kuat2. insyaAllah kita boleh. mari..

    ReplyDelete